Årsmöte och Holkbyggardag 2018

Den 1 mars var det årsmöte i bygdegården och 43 medlemmar kom dit. Ulf Thuresson valdes till mötets ordförande och Monika Svensson till sekreterare. Hela styrelsen omvaldes. . I Brokvarnsgruppen hade Tommy Lundberg sagt upp sig efter många år  och Bengt Brorsson och Daniel Fransson valdes in. Övriga  kommittéer omvaldes. Efter förhandlingarna bjöds på hamburgare med tillbehör och en god kaka till kaffet. Två gamla hembygdsfilmer från 60-talet visades: August på Långås och Oskar på Björkeholm.

Årets aktiviteter startade i Brokvarn lördagen den 3:e mars med den traditionella Holkbyggardagen. 33 vuxna och barn kom och tillverkade tillsammans ca 250 holkar. Föreningen bjöd på fika med smörgås och kaka. I år var det 55 år sedan Holkbyggardagen startade. Det var hos Evert i Strömma som ”Natursektionen” i föreningen började med byggandet. Sen har man varje år tillverkat bostäder för våra småfåglar och under åren har det blivit upp till 15 000 holkar.

Det finns holkar att köpa, kontakta Göran 0730-533769.

Annonser
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s